Temmuz 27, 2006

Begonia (Çilli Begonya)

Tirmanan begonyalarin bakimi:
Isi: Kis aylarinda sicaklik 15 derecenin altina dusmemeli. Diger zamanlar icin ozel bir sicaklik ayarlamasi yapmak gerekmiyor.
Isik:Aydinlik fakat direk gunes isigi almayacak. Kis aylarinda ise birkac saat sabah veya aksam gunesi almasi gerekiyor. Arasira saksinin cevrilmesi tavsiye ediliyor.
Su Miktari: Ilkbahardan kisa kadar toprak nemli kalacak sekilde sulanmali (iki sulama arasinda topragin biraz kurumasina izin verilmeli) kisin ise su miktari azaltilmali.
Nem: Neme ihtiyaci olan bir cicek fakat kesinlikle nemli bir ortam saglamak icin yapraklari islatilmamali.
Saksi degistirme zamani: Her sene ilkbahar ayinda topragi degistirilmeli. Eger cicegin yapraklari rengini kaybediyorsa saksi degistirme zamani gelmis demektir.
Cogaltma: Ilkbahar ayinda cicekten kirilan dallar suya konulur ve koklendiginde dikilir.

17 yorum:

Adsız dedi ki...

çili begonyayı yaprağından fidelesek olurmu

Adsız dedi ki...

benim begonyam üstten kurumaya başladı ne yapabilirim

Adsız dedi ki...

ben çilli beğonyayı eylül ayında dikdim amadikdiğim gün soldu ne yapmalıyım bana yardımcı olurmusunuz

Derya dedi ki...

Acaba köklendirmediniz mi?

Ahmak Adam dedi ki...

Çilli Begonyam 2 metre boya ve 1.5 metre ene ulaştı aşağı yukarı 5 yıldır bakıyorum. saksı değiştirmek istiyorum ancak çok ağırlaştı. ne yapmamı tavsiye edersiniz.

Derya dedi ki...

Kökleri saksıdan dışarı çıkmamışsa değiştirmenize gerek yok. Toprağı eski ise saksının üzerinden biraz toprak alıp yeni toprak ekleyebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

benim çilli begonyam tavana kadar uzandı yaprak açıyo ama ona napabilirim

Derya dedi ki...

Besin eksikliği olabilir. Aydınlık bir yere koymanızı tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

2 metrye ulaştı ama enine gitmio
ve filizlen mıo

hatice dedi ki...

beganyam çiçek veriyor ama açmadan dökülüyor ne yapmalıyım bilen varmı

Adsız dedi ki...

sonbahara doğru dalından begonya ektim dal yeşerdi ve iki tane yaprak verdi kışa girince bu iki yaprakta önce biri sonra öteki teker teker düştü şimdi sap kısmı yeşil gibi duruyor ama yapraklar neden döküldü acaba...

Adsız dedi ki...

benim begonyam daha büyümeden yaprak döktü neden olabilir cevablıya bilirmisiniz

Adsız dedi ki...

begonya küf yapmaya başladı ve yapraklarını döküyor,ne yapmalıyım?

Adsız dedi ki...

merhabalar,
ben çilli begonya yetiştirmek istiyorum. ama hiçbir çiçekçide bulamadım. bana bir dal veya kök çilli begonya verebilecek olan varsa çok sevinirim.
her türlü masrafı üstlenmeye hazırım.

islam dedi ki...

teşekkürler bizde de var bundan çiçek açsa birde..

Adsız dedi ki...

Benim begonyam çiçek vermiyor Neden

Adsız dedi ki...

Çilli begonya almıştım tek yeşil dalı kaldı o da küçük ve yapraksız dalları bozuldu kökleri sağlam sizce kurtulur mu izmir deyim ya fazla suladım yada çok sıcaktan oldu kökten sürer mi sizce