Şubat 25, 2005

Sansevieria (Peygamber Kilici)



Peygamber kilici benim tabirimle agzi var dili yok cinsten. Butun bitkileri oldurmeyi becerebilirsiniz ama bunu asla olduremezsiniz. Cok saglam bir bitkidir. Evinizde biraz yesillik olsun istiyorsaniz ama cicek bakimiyla ugrasmak istemiyorsaniz veya buna zaman bulamayan bir insansaniz kesinlikle bu bitkiyi almalisiniz.

Peygamber kilici hem gunes isiginda hemde golgede buyur. Kuru havadan, uzun sure susuz kalmaktan yada cereyanda kalmaktan etkilenmez. Fakat kis aylarinda asiri sulanirsa veya cok soguk bir odada uzun sure bulundurulursa kolayca curuyup olur. Hatirliyorum anneminde peygamber kilici vardi. Baya buyumuste. Annem onu kisin soguk ve yeterince gunes isigi almayan bir odaya koymustu. Niye oldugunu anlatmaya hacet yok sanirim. Zavalli cicek...

Birde Turkiye'de peygamber kilici hakkinda soyle derler. Duydunuzmu bilmem. Eger boyu 1 metreyi gecerse cicegin sahibi ev sahibi olurmus. Inanip inanmamak size kalmis. Siz yinede nolur nolmaz diye evinizde bir tane bulundurun:) Peygamber kilicina sahip olupta ev sahibi olan iki kisi taniyorum...

Birde ilginc olarak peygamber kilici eger yerini severse cicek acarmis. Ben henuz cicek acanina rastlamadim ama resmini gordum.

Gelelim bakim olayina:
Isi: Normal oda sicakligi ideal.
Isik: Aydinligi sever fakat golgeli bir yerdede yetisebilir.
Su Miktari: Ilkbahardan kisa kadar birazcik sulayin. Kis ayinda ise 1.5-2 ayda bir sulayin.
Nem: Nemli bir ortama ihtiyaci yok.
Saksi Degistirme Zamani: Bitki cok cogalipta saksisina sigmamaya basladigi zaman degistirebilirsiniz.
Cogaltma: Peygamber kilici arsiz bir cicektir. Cok cogalir. Ana cicegin yaninda yavrulari cikar. Bunlari ayirip ayri bir saksiya dikebilirsiniz.


Buda bodur olan bir tur. Resimdende anlasildigi gibi daha kucuk. Biraz buyudugu zaman neye donusecek bilemiyorum.

43 yorum:

Dilek'ce dedi ki...

Evet agzi var dili yok garibanin. Esim gecen gün bizim ki icin bu cicegin gördügü üvey evlat muamelesini kimse görmedi demisti. O yikilmadi ayakta. Bizim peygamber kilici 5 yil önce Gießen'den(Almanya) benimle Göttingen'e tasindi. Orada bir türlü yerini bulamadi. Ben en sonunda onu balkona koydum atmak icin. Alt fidelerini alip öyle yapacaktim bir türlü elim degmedi. yazik aylarca!!! balkonda kaldi belkide bir kis ve bir yaz gecirdi orada ama yilmadi. Sonunda dayanamayip yine iceri aldim. Ve simdi Isvicre'ye tasindi. Pencere önünde gecen 21,5 ayindan sonra yer degistir yine ve su an yerinden inanilmaz memnun.
Senin üste bulunan peygamber kilinci resmindeki gibi cicekte acti sanirim o da gelisimlerinin belirli bir dönemi ama bilmiyorum. Belki sen bilirsin.
Bir metre konusuna gelince bunu bilmiyordum iyiki ögrendim ben hala disari attigimiz dönemin izleri olan sarimsi kiliclari kesecektim ama hafta sonu kararsiz kaldim yeni yerlerini sevip büyümekte olduklari icin. Ben biraz ilgileneyim bizim ki ile belki biz de ev sahibi oluruz Allah'in izni ile;)
Feng shui'ye göre ise cok keskin sivri olduklari icin odadaki enerjiyi cektiklerini duymustum. Benim keskin sivri yaprakli cesit daha cicegim var salonda;)

Adsız dedi ki...

PEYGAMBER KILIÇI ÇİÇEK AÇTIĞINDA AĞLAR AGLADIĞINDA O DAMLALARI ŞEKERE DAMLATIRSANIZ ANINDA ÇAYINIZDA VE DAHA SONRA KULLANMAK ÜZERE DİPPİRİZİNİZE ATIP ALKOL KULLANAN VE EROYİN KULLANANA VERİRSENİZ ALLAHIN İZNİYLE BU ALIŞKANLIĞI KAYBOLUR ÇOK KIYMETLİ PEYGAMBERİN KILIÇI VE ÇİÇEĞİ

Adsız dedi ki...

benim çiçeğimde damla damlagöz yaşı gibi yapışkan bir sıvı çıkartıyor ilk gördüğümde tuhaf geldi ama şimdi gördüğümde,aklıma geldikce yiyorum ve çook tatlı

Adsız dedi ki...

peygamber kılıcının kesilen yaprakları suda bekletilip köklenir mi?böylede çoğaltılabilinir mi?teşekkürler

Adsız dedi ki...

bugün 25.şubat 2008
gunlerden pazar esım heyacanlı bır sekılde yanıma gelerek gel bak dıye bolkona cagırdı peygamber kılıc cıcegımız 2 tane tomurcuk verdıgını ve cok sasırdıgını soyledı aynı zamanda cok sevınmıs bı cıcegın ılk defa cıcek actıgını gormus bende nette cıcegın adını arastırarak sızın bu sıteyı gordum ve yazmak gerektıgını ıhtıyac hıssettım
aıle buyuklerımızı arayarak akıbetını sorduk
10 yılda bır actıgını soyledıler
sasırdık hemde 2 tane tomurcuk vermesı ılgınc geldı
altanozler@hotmail.com
bılgı beklıyoum

Derya dedi ki...

Çiçek açtığına çok sevindim. Ben hiç peygamber kılıcının çiçeğini görmedim tabi kitaplardakinden başka. Demek ki bakımıyla ilgili her ne yaptıysanız doğru yapmışşınız:)) Akıbeti konusuna gelince bir bilgim yok:)) Sanırım kısa bir süreliğine çiçek açıyor. Çiçekleri üzerinde birkaç hafta kalıyor diye hatırlıyorum.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

bende geçen gün bir de baktımki peygamber kılıcım iki sürgününden bir sopa ve üzeri tomurcuklu birer sap uzamış hiç böle bişey görmemiştim hemen internete girdim ve bu sayfayla karşılaştım bakalım çiçekleri ne zaman açıp ne kadar yaşıyacak annem 2006 senesinin haziran ayının 11 inde rahmetli oldu 12 sinde gömüldü peygamber kılıcı ona aitti fakat o kadar çoğalmıştıki ben küçücük bir sap alıp suya koydum inanın 2 ay suda kaldı saçaklandı toprağa gömddüm ve üç sürgün oldu boyu da nerdeyse 1 metreyi buldu ve ben hep şaşırıyordum bu 2 senede ne kadar çabuk büyüdü diye birde baktım çiçek sapı uzamış hayretler içinde kaldık .. hoşça ve salıcakla kalınız .......... berrin

Adsız dedi ki...

Bizim evimizde var bu çiçekten ve tam 1 haftadır 2 yerden çiçek açtılar. O kadar harika bir kokusu var ki anlatamam. Birde garip olan tarafı çiçeğin akşam vaktinden sonra açıp kokusunu yaymasıdır.Çok güsel bütün odamı bırakın tüm evi kokusuyla sardı:))Umarım yetiştiren herkes bu çiçeklerin açtığına şahit olur. Çiçeğin her ucundan akan damlalarda cidden çok tatlı bizzat denedim:))
Çiçek severlere sevgilerr...

Adsız dedi ki...

Yaklaşık 10 yıl önce annem peygamber kılıcı çiçeği ekmiş.Boyu bir metre'yi geçti.Kokleride çoğaldı.Fazla bakım ve ilgi göstermiyorduk ancak ablam bir gün tomurcuklanarak çiçek açtığını görmüş,çok şaşırdık.İnternette araştırınca yazılanları aynısı bizim çiçektede oldu.Bizde tomurcuklarındaki sıvıyı tattık aynı bal gibi tatlıydı.Faydalarıda çokmuş.Bundan böyle bu çiçeğimize daha ilgi göstereceğiz.

Adsız dedi ki...

peygamber kılıcını toprağa ekerken dilek tutarsanız gerçek oluyormuş nekadar gerçek bileiyorum....

Adsız dedi ki...

peygamber kılıcını toprağa ekerken dilek tutarsanız gerçek oluyormuş nekadar gerçek bileiyorum....

oya dedi ki...

benimde çiçeğim beş yıldır çok güzel büyordu geçtiğimiz kış balkonda kaldı.şimdi çürümeye başladığını görüp içeri aldım çürümesini istemiyorum ne yapabilirim bilgilendirir misiniz lütfen

Adsız dedi ki...

benım bu çiçekten avr annem benım için dkimşti ve evım oldu,10 yıldr bende ve gecen sne temmuz ayında çiçek açtıaynı hanımleı gbı ve akşam olunca öyle güzel bir koku yayılıyorkı harıka evın heryerı kokuyor cok guzel br kokusu var ve cıcegı bır sure sonra kuruyor ve kuru dalı incecik kaldı cıta halınde ve smdı yıne 3 tane daha cıcegı var acıyor okadr güzel ki,yalnız ben hergun konsuyorum seviyorum sabah günaydın dıyorum,,,bir arkadaşıma dılek tuttum ve dıktım verdım kılcı,dıyorkı:cok gzul olduu,ve çiçekten bal damlıyor,kurusada dalı kalıyor

Adsız dedi ki...

Bir akrabamiz bana bir gün peygamber kilicin kökünden vermisti. onu birgün saksiya dikmistim. yaklasik 7 yil oldu. dikerken dilegimi tutmustum. evimde o kadar cicek vardiki.. bir gün ciceklerimi azaltmak istedim. ama niye ise ona kiyamadim... ciceklerimle cok konusurum. ama onunla tabiiki daha fazla. 1 metreyi gecerse dilegin kabul olur demislerdi.. ben o yapraklari actiginda cok sükür olmustum... bir gün evimde "yasin duasini" okutup tanidiklari cagirdim.. yerini degistirmistim..ordada öyle kaldi.. aradan 2 hafta gecti. birgün eve geldim ki peygamber cicegim... Cicek acmisti.. o kadar mutlu olmustum ki...anlatmasi cok zor... cigliklar atiyor sevincimden gidip onu sevmistim.. birgün yani bugün cicegim daha fazla büyümüstü... baktimki sanki agliyor..ayyy dedim neden agliyorki bu...aksam üstü eve geldigimde iceride öyle güzel bir koku vardiki sanki kendimi bir gül bahcesinde hissediyordum... gitdim yanasdim cicegime... evet o kokuyordu... inanmak istemedim ama, balindanda tatdim...cok tatli.. Esim tadmadi ben öyle seylere inanmam diye..Ama ben inaniyorum..Ve Allah herkeze nasip etsin diyorum... Insallah hep tekrarini görürüm.. Canim cicegim benim...

baskalasimim dedi ki...

çiçek açıyorsa bi resim bari gönderin merak ediyorum benimki yıllardır aynı ne boya gidiyor ne de dibinden birşey çıktı,güneş alan aydınlık bir ev anlamadım

Adsız dedi ki...

slm ben mataç evet benim çicegim 1 metreyi geçti ve ev aldım. ama yapragının birin de çürüme var ne yapmalıyım ???

Adsız dedi ki...

marhabalar istanbuldan mine bende buyuk sevgiyle inanarak kılc yetiştiriyorum 2tane var 4yıl önce 2ayrı saksılara dilek tutarak ektim salıgım icin evim olsun diye ciceklerim cok güzel buyuduler 1metreyi gectiler her akşam konuşuyor dertleşiyordum halende öyle 8ay önce cuma günü sabah kalktıgımda iki ayrı ciceklerim cicek acmıştı okadar sevindimki anlatamam evin ici muhteşem kokuyordu ışıl ışıldı yıldızgibi parlıyordu sarılıyordum öpüyordum sonra yaprakları döküldü cok üzüldüm sabırla bekliyorum yine acacaklar allahın izniyle evimin en degerli ciceklrim onlarla konuşmadıgım zaman sanki bana küzüyorlar hissetiyorum allahım herkese nasip etsin

Adsız dedi ki...

marhabalar istanbuldan mine bende buyuk sevgiyle inanarak kılc yetiştiriyorum 2tane var 4yıl önce 2ayrı saksılara dilek tutarak ektim salıgım icin evim olsun diye ciceklerim cok güzel buyuduler 1metreyi gectiler her akşam konuşuyor dertleşiyordum halende öyle 8ay önce cuma günü sabah kalktıgımda iki ayrı ciceklerim cicek acmıştı okadar sevindimki anlatamam evin ici muhteşem kokuyordu ışıl ışıldı yıldızgibi parlıyordu sarılıyordum öpüyordum sonra yaprakları döküldü cok üzüldüm sabırla bekliyorum yine acacaklar allahın izniyle evimin en degerli ciceklrim onlarla konuşmadıgım zaman sanki bana küzüyorlar hissetiyorum allahım herkese nasip etsin

Adsız dedi ki...

mb arkadaşlar.bende ekmek için birinden kılıç çiçeği fidesi aldım ektim ama omadı :( solmaya ve çürümeye başladı.çıkarttık küçük bi saksıya ektik.acaba tutarmı ytoksa çiçek öldümü :(

birde tek kopmuş yaprakta ekilse tutarmı ayrı bir saksıya ?

nisan dedi ki...

evet bende uzun zamandır aynı bitkiyi yetiştiriyorum.yeni yapraklar çıkardı ama hala çiçek açmadı.bide biraz kötü gözüken yaprakları var alt tarafında.Birde taşınırken yeni çıkan taze yaprakları biraz zedelenmiş.Ama onu çok seviorum ve daha iyi görünmesi için ne tavsiye edersiniz?

Emre dedi ki...

Bizde ALLAH'a şükür bir ev sahibi olduk

Adsız dedi ki...

ben müzeyyen,benim çiçeğim çiçek açıyor yıllardır.95 den beri bakıyorum çiçekleri çok seviyorum ama kocam memlun değil

Adsız dedi ki...

ben de ciceklerı cok sevıyorum. elim den gelse evi ciceklerle doldura bilırım ama esim acmayan cicekleri sevmiyor oyuzden acmayan cıceklerı alamıyorum. yenı bır kılıc cicegı dikdım işalah acarlar.ciceklerım cok ama tasınırken cok zorluk cekıyorum ama onlardan vaz gecemıyorum.

Adsız dedi ki...

Okudumlarımdan okadar çok etkilendimki,bende bu bitkiden evimde yetiştirmeye karar verdim.

Adsız dedi ki...

merhaba ben valentina bende bir ablamdan muhamed kılıcı çiçek aldım saksıya diktim ama dilek dilemedim bilmördum iki saksıda çiçeyim var baya büdüler yeni salmış köklerden çiçeklerim çikör iş allah benimde yakında bir metreyi bulur bende ev sahibi olmak istiyörum allah nasib ederse amin

Adsız dedi ki...

Slm bu çiçekten bende tam dört saksı var çiçek acıyorlar muhteşem kokuyorlar.boylari bir metreyi gecti dubleks ev sahibi olduk en önemlisi inandık çiçeğimize :)onları cok seviyorum arkadaslarıma hediye ediyorum köklerinden ayırıp onlarda ev sahibi olsunlar inşallah diye

Mantolama Ankara dedi ki...

Benimki neredeyse 15 yıllık saksı. çoğaldığı için ikiye böldüm. yine doldu saksı patlamak üzere. Çiçek açtı bu benim için artık normal (: Hemde 14 yerden aynı anda açtı bu ilginçti. Aman allahım Kokudan salona girilmiyor bu kadarıda fazla artık derken bu sefer bir ilk gördüm Çiçekler dökülmeye başladı fakat bir tane dalda kızım fark etmiş hani çiçek döktükten sonra meyve çıkar öle bişi var şuanda ne olduğu hakkında bir bilgim yok isteyene fotorafta yollayabilirim. Acaba meyvemi veriyor? tohummu? :S

Adsız dedi ki...

birgün annem çıkarmış getirmiş bu çiçeği ya bu ne anne dedim , bari çeçek açan bi bitki olsa dedim , hatta bunu annem görmeden atmayı bile düşündüm ama sonra kıyamadım birkaç yıl geçtikten sonra bir gün yaz mevsimin de çiçek açmış, tam benzete bileceğim muz kokusu var çiçeklerinde ama ne süper bi kokusu var bilmeyen çok şey kaybetmiş sayarım.

Adsız dedi ki...

evet 12 sene sonra benimkide açtı o kadar sevindim ki benim kızım yok ama sanki bi kızım olmuş gibi, görünce ağladım. cok mutluyum ,hemen araştırayım dedim .eşim ciddi derece sigara bağımlısı ,alkolik lere iyi geliyomuş. niyet edeip eşime de o damlayı sekere damlatıp yedircem.ameller niyetlere göreymiş umarım oda sigarayı bırakır inşallah.dua edin n olur

Adsız dedi ki...

bende de var çok güzel açtı ama.. açmadan dubleks ev sahibi olmuştum

Adsız dedi ki...

BENİM EVİMDE 5 YILLIK PEYGAMBER KILICI ÇİÇEGİ VAR İLK DEFA ÇİÇEK AÇTIGINI GÖRDÜK VE ÇOK ŞAŞKINIZ ÇOKDA GÜZEL VE GARİP Bİ KOKUSU VAR TŞEKKÜRLER..

Adsız dedi ki...

peygamber kılıcımı çok seviyorum arsız çoğaldıkça çoğalıyor ve çiçek açtı minik beyaz ballı çiçekler...

Adsız dedi ki...

Peygamber kılıcı çok güzel bir çiçek 10 senedir evimde var evet ev sahibi yaptığı doğru biz inanmıyorduk ama ne zamanki ev almaya karar verdik o arada çiçeğimiz kaşla göz arası boyu 1 metreyi geçti şuanda yeni evimizdeyiz şükür çiçek coştukça coştu bizde inandık artık bu sözün doğruluğuna tavsiye ederizzz

Adsız dedi ki...

bende birtana var yeni aldım çok guzel yaklaşık.15cm bende ev sayibi olmak için aldım ençok nelerisever birbaşka katkı maddesi koymamız gerekiyormu veya salıklı yetiştirmek için bir ilacı varmı teşekurler

denzes dedi ki...

Kışın soğuklarda 2ayda bir sular ve havalar ısındığında ayda bir orkide sıvı besini ile sular, güneşli ve esintili bir yere koyarsanız görün bakın ne çabuk gelişir:)

Adsız dedi ki...

benimde evimde kılıç çiçeğim var bende çicekleri çok severim benim kılıç çiçeğimde 3 ay içinde 2 defa açtı çok şaşırdım

Adsız dedi ki...

Evet yengem bana ev dileyerek ekmisti kendine de ayni dilekle ekti 7 ayri kök olduğunda dileği gerçek oluyormuş kendi çiçeği maalesef soldu benimki ise iki yil içerisinde 7 kök oldu ve ben Kisa bir süre sonra ev sahibi oldum

Adsız dedi ki...

Evi olmak isteyen kişi dileğini dileyip kilic çiçeğini diker ve çiçek 7 ayri kök olursa ev sahibi olunuyor diye duydum ve benim ki gerçek oldu ayrıca kilic çiçeği bir odanin oksijen ihtiyacinin %100 ünü karsiladigini duymuştum

Adsız dedi ki...

BEN SENELERCE PARA BİRİKTİRİP EV ALMAK İÇİN UĞRAŞTIM AMA BİR TÜRLÜ NASİP OLDU PEYGAMBER KILIÇININ EV NİYETİYLE BÜYÜTÜLDÜĞÜNÜ BİLİYORDUM BİR ARKADAŞTAN KÜÇÜÇÜK BİR FİDE ALDIM VE DİKTİM İKİ ÜÇ AYDA BOYU ÇOK UZADI VE YAVRULAR VERMEYE BAŞLADI BİR YIL SONRA SAKSIYA SIĞMADI SAKSISINI DEĞİŞTİRDİM O SAKSIDAN BİLE BİR SÜRÜ ÇOĞALDI BOYU 1 METREYİDE GEÇTİ KISACASI DÖRT YIL OLDU 2 EVİM VAR ALLAHA ŞÜKÜR ÇİÇEĞİ EKERKEN ALLAHIM ÜÇ ÇOCUĞUM VAR 3 EVİM OLSUN DİYE NİYETLENMİŞTİM BENDE TUTTUĞUNU GÖRÜNCE GÖRÜMCEMEDE EKTİK ODA EV ALDI ŞİMDİ BİR ARKADAŞA NİYETLENİP BENİM ÇİÇEĞİMDEN FİDE ÇIKARTIP EKECEĞİM İNŞALLAH ONUNDA EVİ OLUR ÖNEMLİ OLAN SAMİMİYETLE DİLEK DİLEYİP VE SABIRLA BEKLEMEK.....

AylinGl dedi ki...

Benim çiçeğim çiçek açtı :)

AylinGl dedi ki...

Benim çiçeğim çiçek açtı

AylinGl dedi ki...

Benim çiçeğim çiçek açtı :)

Adsız dedi ki...

Benim de kılıç çiçeğim var. Halam tavsiye etti dikerken dilek dile ve eğer 7 kök olursa dileğin gerçek olur dedi. Kendisi denemiş dileği olmuş. Bende dilek dileyip verdiği filizi diktim. 6 kök olmuştu bugün fark ettik toprağının arasından görünüyor daha gün yüzüne çıkamamış ama 7. Kök yolda :-) inşaAllah dileğim gerçek olur. Hepimizin dilekleri gerçek olur inşaAllah.