Şubat 05, 2010

2009 Balkon

Şöyle bir bakalım 2009 bahar ve yazında balkonumda neler varmış...

PETUNYA



Bu sene hangi renk petunyaları karıştırıp saksılar oluştursam diye düşünüyorum. Bir çözüm bulamadım henüz. 2007 senesinde bütün beğendiğim renklerden saksılar oluşturmuştum. Her ne kadar karışık renkleri bir arada görmek hoşuma gitsede sanki çiçeklerin gerçek güzelliklerini görmek zor ve gözü de yoruyor gibi geliyor bana. Ve daha az dikkat çekici oluyor.

Bunun üzerine 2008 senesinde 3 rengi bir arada diktim ve bence güzel de oldular (kırmızı ve beyaz, mor-ebruli mor ve beyaz). Acaba bu sene nasıl yapsam? Belki kırmızı-mor-beyaz denemeliyim. Belki de her saksıya tek renk dikmeliyim...Ha birde şu katlı petunyalardan alacağım ağırlıklı olarak. Normal petunyalarımın ölmesine rağmen katlı petunyam diğerlerinden bir ay daha uzun yaşadı. Bulduğum her renkten alacağım bu sefer. Sarısını bulabilir miyim acaba?


ALYSSUM

Buda bu yaz balkonuma tekrar dikeceğim Alyssumlar. Bakımı çok kolay ve güzel bir yer örtücü. Ayrıca saksıya dikmek için de ideal. Güneşi ve suyu çok seviyor. Üstelik sonbahar mevsiminde de yaşamaya devam ediyor. Hatta yukardaki saksım sıcaklık eksi dereceye düşene kadar balkonda durdu. Alissumun kırmızı ve sarı rengini de gördüm internette. Keşke bulabilsem buralarda. Özellikle de sarısı çok güzel.

Bu sene alissumların hepsini uzun saksıya değilde yuvarlak bir saksıya dikeceğim. Çünkü yayılan ve birazda sarkan bir çiçek. Yuvarlak saksıda uzun saksıya göre daha güzel duruyor. Bu çiçeğinde bulduğum her renginden dikeceğim. Muhtemelen bu renkler mor, beyaz ve pembe olacak. Şanslıysam sarı ve kırmızı da bulabilirim. Yada üretiliyorsa diyelim.

KEDİ TIRNAĞI


Kadi tırnağını da çok seviyorum. Aynı petunyalar gibi sürekli açıp duruyor. Bu saksıdaki kedi tırnağı kendi kendine çıktı. Bir önceki seneden düşen tohumlar bunlar ve üstelikte çiçekleri baya büyüktü diğer kedi tırnaklarına nazaran. Tohumlarını aldım bol miktarda. Çimlendireceğim birkaç gün içinde. Bakalım başarabilecekmiyim. Çelikten üretme ve çimlendirme olayını pek sevmiyorum çünkü onların büyümesini bekleyecek sabrım olmuyor. O yüzden direk seradan almayı tercih ediyorum. Halbuki benim tersime çoğu insan kendisi üretmeyi sever.

Bu sene kedi tırnakları için planlarım şöyle. Büyük seramik saksılar almak ve eğer başarabilirsen her kedi tırnağının rengine göre bu saksıları boyamak ve kedi tırnaklarını bu saksılara dikmek. Kırmızı, beyaz, pembe, turuncu, sarı ve bulabildiğim her rengini :))) Gözüm doymuyor çiçeklere ne yapayım. Sanırım benim balkondan çok bir bahçeye ihtiyacım var! Birde kedi tırnaklarının tek katlısını gördüm agaclar.net'te. Harika bir site. Şiddetle bakmanızı tavsiye ederim. Bitkiler üzerine aradığınız herşey var.

GAZANİA (KOYUN GÖZÜ ÇİÇEĞİ)
Evet... Bir diğeri de gazanya. Gazanyalarda sonbaharda balkonumu neşelendirenlerden oldu. Sonbaharda da güzel bir balkona sahip olmak isteyenler için ideal bence. Seracıya seneye kökten tekrar çıkarmı diye sordum. Çıkmıyormuş. Yeniden alacağız anlaşılan. Sonbahar için:))
KALANCHOE

Bu kalonşe 3 yıldır var bende. Hey yaz balkona çıkarıyorum. Güneşten dolayı kızarıyor bozarıyor. Havalar soğuyunca içeri alıyorum, kırmızı çiçekler açıyor. Şu an hala çiçekleri üzerinde. Sanırım bir aydan fazla olmuştur.

Bu kış baktım ki kalonşe dayanıklı bir çiçek. Gittim 2 tane daha aldım. Pembe ve sarı. Tabi ilk aldığımda sarı renkli olan öldü. Gittim bir tane daha aldım. Şu an ikiside iyi görünüyor. Bu yaz onları da balkona çıkaracağım. Güneşi görünce çabucak büyüyorlar ve güneş kış döneminde çiçeklenmelerini sağlıyor.

KÜPE ÇİÇEĞİ

Üst resimdeki küpe çiçeğim soğuk bir odada yaşamını sürdürüyor. Aşağıdaki ise beyaz sinek ve kırmızı örümcek istilasından sonra yok oldu. Çok üzüldüm. Çünkü beyaz küpe çiçeği hiç görmemiştim. Bu sene Bauhaus'a gelirse yine alırım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzeller